TeNtAnG kItA.....


Assalamualaikum semua..... 
Dalam blog kesayangan aku ni.....aku nak perkenalkan kakak  aku. aku ada seorang ni jer kakak. kakak yang paling2 aku sayang. sebelum aku menulis lebih lanjut lagi tentang dia..aku nak minta maaf jika akak terasa bila akak terbaca blog ni.


:: AnNa vs AzZa ::
Dulu.....
Masa kami  kecil2 dulu..kami berdua selalu bergaduh. aku yang selalu mencari masalah dengan dia.ada saja yang tak kena bg aku....aku tak tahu kenapa aku selalu dengki dengan dia....di sebabkan dia seorg kakak...dia selalu mengalah dengan aku....dan aku pulak tak pernah mengaku salah w/pun memang aku yang bersalah...aku buat mcm2 pada kakak demi nak puaskan hati aku yang marah.....tp dia tetap bersabar dngan aku,dengan kerenah aku...dia selalu cakap kat aku 'akak sayang adk...kami semua sayang adk'....itu yang selalu dia ckp sehingga kini. di sini,aku nak minta maaf pada akak kerana adkmu ini terlalu banyak menyakitkan hati akak. adik minta maaf kak....tak ada niat untuk adk kurang ajar ngan akak...adk terlalu ikut perasaan ketika itu. adk tahu akak banyak terasa hati dengan adik....tp akak sabar...sabar....dan terus bersabar.... terima kasih kak. kerana akak adk dah banyak berubah.



                                                              ** aZzA vs aNnA **
Sekarang....
Kami  berdua dah besar....jadi gaduh2 seperti dulu dah tak ada lg dlm hidup kami. kami berdua terlalu rapat....sekarang akak dah jadi seorang guru. dan aku pulak kerja kat salah satu universiti kat belah utara. sampai sekarang, jika aku ada masalah akak lah yang banyak membantu aku. dan smpai skg juga dia masih ckp 'akak sayang dan rindu adik'.....maklumlah kami skg berjauhan. akak sekarang ada kat KL... dan aku pula Utara.... jarang sangat kami boleh jumpa... setiap cuti sekolah,akak mesti balik kampung....dan aku pulak setahun 2 kali jer balik kg...nk buat mcm mn aku kerja...untuk pengetahuan korang, setiap kali besday aku dia tak pernah lupa nk wish n beli hadiah. kalau korang nk tahu juga tarikh besday kami beza dua hari je...tp berlainan thn la.... aku bersyukur sngat2 kerana dikurniakan seorg kakak seperti dia. dia bnyak bantu aku dan adik2 yang lain dalam segala hal. apa pun kak....thanks untuk segala2nya.... akak lah, kakak yang paling baik atas dunia ni yang adik pernah jumpa... akhir sekali adik nak cakap " ADIK SAYANG AKAK"....



" RiNdU kAmU "

4 comments:

Iznie said...

alahai....
so sweet...

iznie pun sayang kakak...
iznie sayang adik! :D

snow white said...

dua2 kita sayang kan...

nurqaseh said...

saya sayang kakak saya..hari2 saya sayang kakak saya..(bce ikut stail cte p.ramlee)

tuan tanah said...

sapa tak sayang kakak kan3???? hargailah & sygilah kakak anda selagi dia masih ada bersama anda... hehehehe

Post a Comment