Jika isteri menangis dihadapanmu, "Hargailah ia sebelum terlewat."


Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...

Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,
jika seorang isteri pernah menangis keranamu,
tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat
kau terperuk terlalu dalam .

Wahai suami2,
jika seorang isteri menangis keranamu,
tolong jangan menyia-nyiakannya...
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu...
Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT
yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini?
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN...
SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya...
PELUKAN & CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya...

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU, MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya...
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN...
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal.
Bahawa "Betapa BERHARGAnya dia".

Shahdunya rasa, bila baca ayat-ayat kat atas tu... Snow White syorkan kepada suami n kaum lelaki   
Bacalah...tak rugi pun..cuma ambik masa 3 minit jer dan fahamilah betul-betul..
 "HARGAILAH ISTERI..HARGAILAH WANITA"

13 comments:

FyZa said...

tacing bila baca ayt 2..fyza pernah post kat wall..khas utk para suami..

snow white said...

@FyZa bagus2...hehehe

Idda Hashim said...

skrg tgh menangis dlm hati, sbb dah tak larat nak nangis luaran, sbb suamiku nak k...... lagi..Arghhh, aku hanya berdoa aja, mudahan Allah beri kekuatan dan kesabaran padaku, InshaAllah :-)

snow white said...

@Idda Hashim betol ke ni akak?? nak kwin lagi??? aarrrgghhh...kalau betol..SW boleh bayangkan macam mana perasaan akak sekarang.. banyak2 bersabar akak. mungkin ada hikmah di sebalik semua tu... :-)

AngahSayang2314 said...

snow angah sokong ngan kata2 tue tat kala angah sendiri berlaku bila angah sendiri menangis di hadapan suami selepas tue di dakap olehnya... hehehhee

zulkbo said...

Nabi s.a.w. bersabda; "Mana-mana perempuan yang melakukan sembahyang 5 waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, menjaga maruahnya dari yang haram dan mentaati suaminya maka dipersilakan dia masuk ke dalam Syurga dari pintu mana sahaja yang disukainya." - Riwayat Ahmad

ASSOYFINGER67 said...

Aku yg selalu menangis...cam ner tu hehe

snow white said...

@ASSOYFINGER67 hahahaha..ko menangis pasal apa pulak..?? :-) yang penting suami jangan curang, betol lelaki boleh kahwin sampai 4, tp kalau boleh setialah pada yang satu... itu lebih baik..kan?? cuba letak diri kamu sekejap ditempat isteri. nak ke kamu di duakan??..jawapannya mesti TIDAK kan.. :-)

snow white said...

@zulkbo hehehe..siap bawa keluar hadis lagi.. bagus2..untuk peringatan semua.. apapun tq. :-)

snow white said...

@AngahSayang2314 wah..syoknya kerana mempunyai suami yang memahami.. sebenarnya dia sayang dan tak nak kehilangan angah,.. Tahniah dikurnia suami yang baik.. :-)

Idda Hashim said...

Salam SW
InshaAllah n Alhamdulillah, akak dah ok skrg, wlu de rasa berbuku, tp cuba tuk tak amek pusing hal ni sgt, if ada, ok, if takde pun ok. InshaAllah3

ASSOYFINGER67 said...

Seronok melihat isteri ketawakan..(senyum)

Internet business at home automated system said...

Hope that through the network to help more health or economic needs a friend
Easy on the method used to help alleviate their financial burden while allowing family members restore their health,
Through the Internet at home, you can easily understand the cause ...
Free registry experience:
http://sn.im/vemma_usa
Thank you for your time reading, do not give up the chance to even know, know no loss to you!

Post a Comment