KeNaPa aKu pErLu MeNiTiSkAn AiRmAtA????

Perlukah aku menangis???....perlukah aku sedih????
perlukah aku kecewa????
ermmmm...perlukah semua itu berlaku..????
aku dah tak tahu apa perasaan aku sekarang...
aku sangat keliru....
hati aku sedih..pedih..hancur....
tp aku dah tak mampu menangis lagi....
hati aku kecewa tapi aku tak mampu nak meluahkannya...
jika aku luahkan apa yg terbuku dihati...
'dia' ckp aku kurang ajar....
bila aku bersuara ....
'dia' kata aku melawan....
apa yang perlu aku lakukan...aku tak berdaya...
apa yang aku buat semuanya tak kena...
sehinggakan 'dia' kata...aku tak berguna...
entah la...siapa aku dimatanya...
andailah aku mampu meluahkan segala2nya.....
ingin aku laungkan pada dunia...
'aku bkn seperti yg 'dia' sangkakan...'!!!!!!!
hari2 org akn nampak aku ceria....
tp dlm hati aku bagaimana????
org nampak aku ketawa riang.....
tapi hati aku menangis...
org nampak aku tersenyum...tp hati aku sngat sedih....
org nampak aku bahagia...tp hati aku sngat kecewa..
hari2 aku menangis dlm hati.....
org sekeliling tak pernah mendengarnya...
hari2 aku tertekan....
tp aku tak tahu nak luahkan tanpa menyinggung perasaan org....
hari2 jugalah aku buat yg terbaik utk semua org...
tp tiada siapa nk hargainya...
aku tak perlukan wang ringgit..tp aku perlukan penghormatan..
aku tak perlukan pangkat...tp aku perlukan sedikit penghargaan..
tak perlu sanjung aku...tp hargailah apa yang aku lakukan...
perlukah aku pergi jauh dari semua org?????
agar tiada siapa yang terluka...
perlukah aku menitiskan air mata ini...demi memujuk hatiku????
ya allah..berikan aku kekuatanmu...

18 comments:

Rashid said...

ermm.. menangislah..

Airmata itu satu anugerah dariNya..
Moga lepas nangis perasaan lega itu akan bersama snow white ..

Moga segalanya akan kembali baik ..

tuan tanah said...

thanks rashid.... tak tahu kenapa, hati ni sakit sngat... pd siapa nk snow white luahkan??? ya allah, tuhan saja yg tahu hati dan perasaan ini..

DaHLia said...

lepaskan je dengan tangisan...as long as it can release ur burden

~ yus ~ said...

yee.. nangis la untuk luahkan perasaan.. sebagaimana ujan datang menyapu bersih segala kekotorsn di muka bumi.. mcm tu jugak kita nangis utk bersihkan hati..

minta ptunjuk dr Tuhan.. :)

Natasha said...

snow.... air mata kdg2 membantu kita menirngankan bebanan perasaan...tetapi kekadang ia juga mumusnahkan semangat yang bersisa....

kuatkan diri..tanamkan dalam hati tak semua yang kita inginkan kita akan kecapi.... kadang2 kita menagis kita kecewa bila apa yg kita mahukan tidak terlaksana...tapi mgkn kita lupa...di setiap sujud kita memohon darinya agar kita diberikan yg terbaik..maka mgkn apa yg berlaku itulah yg terbaik...yg kita tidak tahu apakah hikamh yang tersurat disebalik kelukaan dan keresahan kita........


u always hv ure blog 4 u to release ure feeling dear...

tuan tanah said...

t.kasih yus...kak tash... ats semangat yang diberikan. ya..maybe ini semua dugaannya.. mungkin juga ada hikmah disebaliknya... ya allah,berikan aku ketabahanMu..

'izz said...

http://izz-alislam.blogspot.com/2010/01/jangan-bersedih-allah-bersama-dengan.html

tuan tanah said...

ya...allah sentiasa bersama kita... ;-(

POSH76 said...

salam kenal...ada masa kt diatas ada masa kita dibawah..kdg2 kita perlu menangis...bukan senang nak org lain faham kita..yg penting kita bnyk2 berdoa pada ALLAH...

tuan tanah said...

tima kasih posh76... betul tu. tp hati yg terluka umpama besi bengkok..walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya...

Mr Superman said...

tak semua yg kita rase pasangan pn akn rase. makin cuba kita nk dia paham, thg gettg complicted.ape yg blh kita wt, terima seadanya n berdoa semoga smuanya dipermudhkn.

tuan tanah said...

berdoa....yap, berdoa pd yg satu. berdoa supaya hati aku tabah menghadapi segalanya...

BaDBoYs said...

amin

miZz_nizZ said...

tabahknla ati..airmte juga leh buangkn toksin dlm bdn xslp aku. yup..moga sgale akn ok kmbli

hawa lilis suriyani said...

ye..x sume org faham kite..
dan x sume org tahu masalah kite..
x sume org jugak hormat kite mcm mana kite hormat org tu...ape pon..awk saba ye..

snow white said...

thanks mizz_nizz dan eliss... pd mizz, andailah betul apa yg kau cakap..maknanya dah bnyak toksin yg aku buang dlm badan aku..hehehe... pd eliss thanks ats semangat yg diberikan.. snow white hargai sangat2..

CiK EdiToR said...

dengar lagu rahmat ujian dan segenggam tabah, pasti semangat pulih kembali..

CiK EdiToR said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment